3 Şubat 2015 Salı

Prof. Dr. Havva Engin'in hazırladığı Çocuğumu Okula Hazırlıyorum: Okumanın Önemi başlıklı kitapçık, Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi Projesi kapsamında yayınlandı: Ücretsiz olarak velilere dağıtılıyor...

Havva Engin: Çocuğumu Okula Hazırlıyorum: Okumanın Önemi.
Heidelberger Zentrum für Migrationsforschung und Transkulturelle
Pädagogik – Hei-MaT, Reihe Heidelberger Schriften zur
Migrationsforschung und Transkulturalität, Nr. 3.,
Heidelberg 2014, 36 S. 

Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu;  T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nın malî desteğiyle 2013 yılı Aralık ayından itibaren "Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi" Projesi’ni yürütmeye başladı.

Projenin ana hedefi, Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu ile birlikte, Almanya'nın Baden bölgesinde yaşayan Türkiye kökenli velileri, Alman eğitim sisteminin yapısı, işleyişi ve beklentileri konularında bilgilendirmek, veli hakları ve okulda veli çalışmalarına aktif katılma temelinde kendilerini eğitmek olarak belirlendi.

İlgili proje 30.11.2014 tarihinde nihayetlendi.

Projeyle ilgili ilk geçici sonuçlar "Abschulusskonferenz" başlığıyla düzenlenen Konferans ile 22. Kasım 2014 günü PH Heidelberg'de açıklandı...

Proje kapsamında Prof. Dr. Havva Engin tarafından hazırlanan kitapçıklardan ikincisi, "Çocuğumu Okula Hazırlıyorum: Okumanın Önemi" başlığıyla yayınladı.

Kitapçık ücretsiz olarak T.C. Karlsruhe Başkonsolosluğu Eğitim Ataşeliği'ne bağlı Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretmenleri aracılığıyla velilere dağıtılmaya başlanıyor.

İlgi duyan veliler sözü edilen kitapçığı Baden Türk Okul Aile Birlikleri Dernekleri Federasyonu'ndan da temin edebilirler.

Havva Engin: Çocuğumu Okula Hazırlıyorum: Okumanın Önemi. Heidelberger Zentrum für Migrationsforschung und Transkulturelle Pädagogik – Hei-MaT, Reihe Heidelberger Schriften zur Migrationsforschung und Transkulturalität, Nr. 3., Heidelberg 2014, 36 S.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder