18 Şubat 2015 Çarşamba

Hei-MaT tarafından oluşturulan Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi - Heidelberg Veli Akademisi'nin çalışmaları Danimarka ve İsveç'te tanıtılıyor.

Prof. Dr. Havva Engin, Danimarka’da yaşayan Türkiye kökenli göçmenlere ve Danimarkalılara yönelik çalışmalarıyla tanınan "Anatolien Sprog & Kultur Center"in davetlisi olarak, 19 - 21.02.2015 tarihleri arasında Danimarka'nın Kopenhag ve İsveç'in Malmö kentlerinde Türkiye kökenli göçmen velilere yönelik 4 eğitim semineri veriyor.

Bu bağlamda, Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Baden Türk Okul Aile Birlikleri Dernekleri Federasyonu'nun; T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nın malî desteğiyle 2013 yılı Aralık ayında başlattıkları ve Kasım 2014'te nihayetlenen "Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi" Projesi kapsamındaki çalışmalar ile bu çalışmalarda elde edilen tecrübeler, 19 - 21 Şubat 2015 tarihleri arasındaki eğitim seminerlerinde Danimarka ve İsveç'te yaşayan Türkiye kökenli göçmen velilerle paylaşılıyor.

Danimarka ve İsveç'teki eğitim seminerleri, Avrupa’nın değişik ülkelerinde yaşayan Türkiye kökenli göçmen veliler arasında eğitim konularına olan hassasiyeti arttırmaya ve onlara çocuklarına eğitim sürecinde nasıl aktif olabileceklerine dair önerileri içeriyor.

"Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi" Projesi çerçevesinde hazırlanan üç eğitim kitapçığı "Veli El Kitabı"; "Okumanın Önemi" ve "Anadilin Önemi" de ilgili seminerlerde velilere tanıtılıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder