17 Kasım 2015 Salı

Bir Çocuk - İki Dil: İkidilli Okul Öncesi Eğitim Lisans Programı Müfredatı'nın Hazırlıkları Başladı...


Türk-Alman proje ortakları Antalya’da "Okul Öncesi Eğitimde İşbirliği"ni konuştu...

Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Akdeniz Üniversitesi Avrupa Birliği Araştırma ve Uygulama Merkezi (AKVAM) tarafından ikidilli okul öncesi eğitim üzerine yeni bir proje başlatıldı.

Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Akdeniz Üniversitesi Avrupa Birliği Araştırma ve Uygulama Merkezi (AKVAM) öğretim üyelerinin birlikte geliştirecekleri eğitim programı, Avrupa ve özellikle Almanya’daki Türk çocuklarının dil problemlerine okul öncesi eğitim kapsamında çözüm olmayı hedefliyor.

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından desteklenen model projenin amacı, Türk ve Alman çocuklarının birlikte gideceği kreşlerde çalışacak öğretmen yetiştirmek.


Dört yıllık bir lisans programı olması planlanan öğrenim sonunda mezunların her iki üniversiteden de diploma alması planlanıyor.

Türkiye’den ve Almanya’dan öğrencilerin katılacağı programın bir diğer avantajı, öğrencilerin öğrenimlerini bitirdikten sonra istedikleri ülkede çalışabilecek bilgi donanımına sahip olması.

Antalya ve Heidelberg’te sunulacak iki diplomalı lisans eğitiminin kendisi de Türkçe ve Almanca olarak ikidilli yapılacak.


Projenin konusu olan ikidilli kreşler, yıllardır Türk kökenli çocuklar için büyük bir ihtiyaç...

İkidilli okul öncesi eğitimle Türk kökenli çocuklar evde iki dili kullanabileceği gibi, Alman çocukları için Türk dilini ve kültürünü öğrenme fırsatı doğacak.

Bu yolla dördüncü hatta beşinci kuşakta birlikte yaşayan Alman ve göçmen kökenli çocukların birbirlerini yakından tanıma ve birbirlerinin dil ve kültürlerini öğrenmeleri bekleniyor.

11-12 Kasım 2015 tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirilen sempozyumda Türkiye’den ve AB ülkelerinden biraraya gelen uzman ve araştırmacılar özellikle lisans programının oluşturulması ve uygulamaya geçirilmesini konuştular.


Çeşitli AB ülkelerinin ikidilli okul öncesi eğitim konusundaki politikaları ve uygulamaları yanı sıra, Türk kökenli çocukların durumunu ele aldılar.

Avrupa’da eğitim ve istihdamda en dezavantajlı göçmen gruplarından biri olan Türkiye kökenli gençler için önemli bir destek olması beklenen ikidilli okul öncesi eğitimin neden gerektiği konusu da irdelendi.

Sempozyumda, okul öncesi çok dilliliğin çocuklarda daha sonraki dil öğrenimi için çok uygun bir zemin oluşturduğu, yaratıcılık ve muhakeme gücünü de son derece güçlendirdiği tespiti yapıldı.


Almanya Mannheim, Frankfurt yanı sıra İstanbul ve Antalya’dan da ikidilli kreş örneklerinin tanıtıldığı sempozyumda, çocukların oyunlarla nasıl hızlı ve kolay dil öğrendikleri dile getirildi.

Erken çocukluğun, dil öğrenimi için en uygun dönem olduğunu bir kez daha vurgulayan uzmanlar, göçmen kökenlilikten bağımsız da erken yaşta çok dilliliğin, çocuğun daha sonra dil öğrenimi ve genel olarak gelişimi için önemli olduğuna dikkat çekti.

AKVAM Müdürü Prof. Dr. Erol Esen ve Hei-MaT Direktörü Prof. Dr. Havva Engin, proje çalışmalarını başlatan Antalya sempozyumunun çok verimli geçtiğini dile getirdi.

Proje kapsamında, önümüzdeki dönemde ikidiplomalı lisans programı müfredatının tamamlanması planlanıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme