24 Haziran 2015 Çarşamba

Mainz: 26 Haziran 2015 - Okuma Aktiviteleri ve Çokdillilik

Prof. Dr. Havva Engin "Stiftung Lesen"in davetlisi olarak, 26 Haziran 2015 cuma günü, Mainz’de öğretmenler için gerçekleştirilen "Çokdillilik Çalıştayı"nda, "Okuma Aktiviteleri ve Çokdillilik" başlığı altında bir sunum yapıyor ve akabinde çalışma grupları yönetiyor.

Prof. Dr. Havva Engin, sunumunda uygulamalı olarak, göçmen kökenli öğrencilerin beraberlerinde getirdikleri anadillerin de eğitim süreci için çok önemli yer tuttuğu savına dair örnekler veriyor.

Çalışatay esnasında son aylarda değişik ülkelerden Almanya'ya mülteci olarak gelen çocukların okula uyum durumları ve özellikle Almanca öğrenme sürecine dair ortaya çıkan zorluklar da ele alınıyor.. Elde edinilen veriler, söz konusu öğrencilerin eğitim durumlarının büyük farklılıklar gösterdiğini ortaya koyuyor. Örneğin, Güney Avrupa ülkelerinden gelen çocukların önemli bir kısmı çok az okula gidip okuma - yazmayı sökememiş durumdayken, Suriye’den gelen çocukların eğitim düzeylerin hayli yüksek olduğu görülüyor.. Sözü edilen farklılıklar, öğretmenlere öğrencilerin eğitim ve uyum durumlarını geliştirmekte büyük sorumluluklar yüklüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme