9 Mart 2015 Pazartesi

Augsburg: Veli Eğiticileri İçin Konferans: Sprache und Bildung – wir machen’s zu unserer Sache! | Dil ve Eğitim – Biz sahip çıkıyoruz!

Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) Direktörü Prof. Dr. Havva Engin, Augsburg Belediyesi'nin "Almanya Çocukları Koruma Birliği" (Deutscher Kinderschutzbund) ile gerçekleştirdiği ve 11. yılına başarıyla giren „Stadtteilmütter“ projesinin davetlisi olarak, 11 Mart 2015 tarihinde saat 9:00 - 12:00 arasında [Augsburg Belediye Binası (Rathaus), Rathausplatz 2, 86150 Augsburg]„Sprache und Bildung – wir machen’s zu unserer Sache!“ | "Dil ve Eğitim – Biz sahip çıkıyoruz!" adlı konferansta bir sunum gerçekleştiriyor.

Prof. Dr. Havva Engin sunumunda ağırlıklı olarak çokdilli ve çokkültürlü yetişen çocukların Alman toplumu için bir kazanç oluşturduğunu ve göçmenlerin kültürlerinin ve dillerinin eğitim kurumlarında desteklenmesinin hem bireylere hem de bütün topluma, kültürel zenginliğin yanında ekonomik ve mesleki fırsatlar getirdiğinin altını çiziyor.

Prof. Engin, sunumunun ikinci bölümünde göçmen kökenli aileler çocuklarını eğitim sürecinde nasıl destekleyebileceklerine dair önerilerde bulunuyor. Bu bağlamda, Heidelberg Veli Akademisi projesi bünyesinde veli çalışmaları sırasında edinilen tecrübeleri de aktarıyor ve Alman eğitim sisteminin fırsat eşitliğini daha iyi şekilde uygulayabilmesi için hangi adımların gerekli olduğunun altını çiziyor.

Adı geçen konferansta Heidelberg Veli Akademisi projesi bünyesinde hazırlanan üç kitapçığın ilgili velilere tanıtımını da gerçekleştiriliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder