12 Ocak 2014 Pazar

Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi Projesi Başlıyor

Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu;  T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nın malî desteğiyle 2013 yılı Aralık ayından itibaren "Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi" Projesi’ni yürütmeye başladı.

Projenin ana hedefi, Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu ile birlikte, Almanya'nın Baden bölgesinde yaşayan Türkiye kökenli velileri, Alman eğitim sisteminin yapısı, işleyişi ve beklentileri konularında bilgilendirmek, veli hakları ve okulda veli çalışmalarına aktif katılma temelinde kendilerini eğitmektir.

Proje kapsamında velilerle işlenecek konular:

I. İki Dillilik / Göçte Okul Öncesi ve Okul Sürecinde İki Dilli Yetişmek ve Anadilin Önemi;
a. Veli - Çocuk Okuma Çalışmaları
b. Kitap Seçimi ve Okuma Alışkanlığını Geliştirme

II. Alman Eğitim Sisteminin Yapısı ve İşleyişi
a. Okul Öncesi Eğitim
b. İlk ve Orta Okul Eğitimi – Okul Modelleri
c. Lise Eğitimi ve Abitur'a Giden Yollar
d. Yüksek Öğretim

III. Alman Eğitim Sisteminde Velilerin Yeri
a. Velilerin Hakları ve Sorumlulukları
b. Eğitim Sisteminde Veli Temsil Merciileri

IV. Alman Eğitim Sisteminde Okul - Meslek Okulu Bağlamı
a. Okul Diplomaları ve Meslek Eğitimine Geçiş
b. Hangi Meslek İçin Hangi Diploma Gerekli
c. Meslek Seçiminin Püf Noktaları
d. Meslek Eğitim Yeri Aramasında Yapılan Yanlışlıklar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder