11 Mayıs 2016 Çarşamba

Prof. Dr. Havva Engin yazdı: Bilgi Toplumlarında Okumanın Önemi ve Ailenin Rolü

Prof. Dr. Havva Engin, 25.4.2016 günlü Zaman Almanya Gazetesi'nin 4. sayfasında 'Bilgi Toplumlarında Okumanın Önemi ve Ailenin Rolü' başlığıyla yer alan köşe yazısında, 'Alman ve Türkiye kökenli aileler arasında – ve doğal olarak da bu ailelerde yetişen çocuklar arasında – okuma alışkanlığına bakıldığı zaman, bir uçurumdan sözedilebilinir.' diyor ve ekliyor:

'Günümüzde Alman eğitim sisteminde eğitimini sürdüren Türkiye kökenli öğrencilerin ve gençlerin beşte biri, okulu hiçbir diploma almadan terk ediyor. Bu, bilgi toplumu olan Almanya gibi bir ülkede, mutlak şekilde işsiz kalma anlamına geliyor. (...)  Okuma ve anlama birikimi gelişmemiş bireylerin bilgi toplumlarında, iş hayatında şansları giderek azalıyor (...). 2007 yılında yapılan anket çalışması(nda), Alman ve göçmen kökenli velilerin okuma alışkanlıkları kıyaslanabiliyor. (...) Sonuçlara göre, Türkiye kökenli çocukların yüzde 80’i, anne – babalarıyla ya hiç ya da düzensiz; yüzde 20’si de düzenli şekilde kitap okuyabiliyor...'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder